اتو تفال بهتر است یا فیلیپس

اتو تفال بهتر است یا فیلیپس

بهتر است هنگام خرید وسایل برقی برای خانه کیفیت را در اولویت قرار دهید تا محصولی با طول عمر زیاد و کارایی خوب در اختیار داشته باشید و رضایت پس از خرید را برای شما به همراه داشته باشد. اتوبخار یکی از همین وسایل برقی است که کیفیت آن بسیار مهم است. دو برند معتبر با کارایی بسیار عالی در تولید لوازم خانگی و وسایل برقی در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر تفال و فیلیپس هستند که همواره در محصولات مختلف با یکدیگر در رقابت بوده اند. اما همیشه خریداران هنگام خرید با این سوال روبرو می شوند که “اتو تفال بهتره یا فیلیپس ؟” برای پاسخ دادن به این سوال بهتر است ابتدا ویژگی های محصول را درهر دو برند بهتر شناخته و مدل های مختلف را بررسی کنید.

ویژگی های اساسی اتوبخار در برندهای تفال و فیلیپس

باید به خاطر داشته باشیم که اتوهای بخار باید دارای ویژگی های اساسی زیر باشند که در اتوهای بخاری که توسط تفال و فیلیپس ارائه شده اند این ویژگی ها نیز لحاظ شده است. زمانی که در حال اتوکردن هستید و در میان کار آن را به صورت عمودی قرار می دهید دستگاه باید کاملا پایدار و عمودی قرار گرفته و تعادل کافی را داشته باشد تا کفی داغ آن به جایی برخورد نکند. تنظیم دمای مورد نظر، با توجه به لباس های مختلف مانند ابریشم، پنبه، پشم و پارچه باید امکان پذیر باشد. ترموستات داخلی برای حفظ دمای تنظیم شده، سیم یا کابل که برای اتصال به منبع تغذیه استفاده می شود (ساخته شده از مواد مقاوم در برابر حرارت مانند لاستیک سیلیکون)، یک مخزن آب برای تولید بخار، امکان ارسال بخار بطور مداوم به داخل لباس از طریق سوراخ های کف از ویژگی های اساسی اتوبخار هستند.

برای قیمت تماس بگیرید
برای قیمت تماس بگیرید
برای قیمت تماس بگیرید
ناموجود
برای قیمت تماس بگیرید
برای قیمت تماس بگیرید

توان کارکردی در مدل های مختلف

توان کارکردی قدرت و عملکرد این وسیله ی برقی را نشان می دهد و به طور معمول از ۲۰۰۰ یا ۲۲۰۰ به بالا است. باید توجه کرد که موقع خرید فقط توان را معیاری برای کارایی دستگاه در نظر نگرفت بلکه سایر ویژگی ها نیز در کیفیت و عملکرد آن با اهمیت و قابل توجه هستند.

جنس صفحه زیرین یا کفی

جنس صفحه زیرین یا کفی
جنس صفحه زیرین یا کفی

جنس صفحه زیرین اتو تفال بهتره یا فیلیپس ؟ در مدل های مختلف از هرکدام از این دو برند ممکن است جنس صفحه های زیرین و یا کفی ها با هم متفاوت باشد به طور معمول جنس این صفحه ها از سرامیک، تفلون و یا در مدل های معمولی تر از استیل است هرچه جنس کفی مرغوبتر باشد حرکت آن روی لباس آسان تر و روان تر انجام شده و نگرانی بابت چسبیدن لباس به آن از بین می رود.

وزن دستگاه

وزن دستگاه
وزن دستگاه

وزن دستگاه بسیار مهم است و نباید آنقدر سبک باشد که نتواند موثر اتوکشی را انجام دهد و نه این که آنقدر سنگین باشد که کار کردن با آن و حرکت دادن آن دشوار باشد.

ویژگی های برجسته برای مقایسه تفال و فیلیپس

طیف گسترده ای از ویژگی های برجسته در برخی از مدل های تفال و فیلیپس وجود دارد و توجه به آن ها ممکن است تصمیم گیری در مورد این که اتو تفال بهتره یا فیلیپس را آسان تر کند. این ویژگی ها به عنوان مزایای اضافه موجب افزایش قیمت مدل های مربوطه می گردد.

تعدادی از ویژگی های برجسته و خاص در این دو برند

تعدادی از ویژگی های برجسته و خاص در این دو برند
تعدادی از ویژگی های برجسته و خاص در این دو برند
  • در برخی مدل ها امکان جمع شدن سیم وجود دارد و باعث آسانی نگهداری از آن می شود.
  • پوشش نچسب صفحه ی کفی اجازه می دهد تا اتوبخار آزادانه روی لباس سر بخورد و حرکت کند.
  • سیستم ضد سوختن که با خاموش شدن اتوبخار حتی زمانی که روی لباس قرار گرفته، موجب جلوگیری از سوختن لباس می شود.
  • خاموش شوندگی خودکار، برای صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش ایمنی در صورتی که به مدت ۱۰ دقیقه از دستگاه استفاده نشود.
  • آنتی-رسوب برای از بین بردن رسوب حاصل از آبی که دارای سختی است
  • ویژگی خود تمیز کردن
  • امکان از بین بردن چروک لباس ها به صورت آویزان و عمودی با نزدیک نگه داشتن لباس ها به اتوبخار
  • نشانگر سطح آب در مخزن
  • امکان کنترل و تنظیم میزان بخار
  • سیستم ضد چکه

جدا از این ویژگی ها، حتی اتوهای بی سیم و ویژگی های اضافی مرتبط دیگری نیز وجود دارد.

مدل های مخزن دار

این مدل ها دارای یک مخزن نسبتا بزرگ برای تامین آب بخار هستند که دسته  اتو روی آن قرار می گیرد. مخزن توسط یک شیلنگ به دسته متصل می شود. این مدل ها جدید تر هستند و شاید انعطاف کار با آن ها بیشتر بوده و همین دلیل پرطرفدارتر می باشند. اما برای بررسی این که در مدل مخزن دار اتو تفال بهتره یا فیلیپس باید توجه کرد که مدل هایی که برای مقایسه در نظر گرفته اید چه ویژگی هایی دارند که برای شما ارجحیت دارد.

امکانات و ویژگی های مدل های مخزن دار

امکانات و ویژگی های مدل های مخزن دار
امکانات و ویژگی های مدل های مخزن دار

مدل های مخزن دار حجم بخار زیادی تولید می کنند و فشار بخار نیز در آنها زیاد است، به همین دلیل آن ها را تولید کننده بخار نیز می نامند. علاوه بر این به دلیل بزرگ بودن مخزن، تعداد دفعاتی که نیاز به آب کردن دارد کاهش می یابد و موجب می شود که برای اتوکشی حجم بالای لباس ها مناسب باشد. با توجه به اینکه مخزن آب جدا است حرکت دادن دسته راحت تر صورت می گیرد و چکیدن قطره های آب روی لباس نیز اتفاق نخواهد افتاد. یکی دیگر از مزایای آن این است که موقع اتوکشیدن لباس جایگاه مناسبی برای قراردادن و برداشتن دسته وجود دارد و این باعث راحتی استفاده از آن می شود. از این مدل ها حتی به حالت عمودی و برای لباس های آویزان نیز برای اتوکشی لباس می توان استفاده کرد زیرا دارای سیستم بخار دهی عمودی است.

معرفی دو مدل از بهترین مدل های برند تفال

چرا تفال برند معتبری است؟

تفال در بیش از ۱۲۰ کشور مختلف لوازم الکترونیکی مصرفی تولید کرده و بخش پشتیبانی مشتری دارد که در صورت بروز هرگونه مشکل می تواند به شما کمک کند. از این رو یکی از برند هایی است که شما باید در هنگام جستجوی بهترین اتوهای بخار آن را در نظر بگیرید. برای یک بررسی بی طرفانه و واقعی در این بخش دو مدل اتو تفال معرفی می شوند:

اتوبخار تفال مدل FV9788

اتوبخار تفال مدل FV9788
اتوبخار تفال مدل FV9788

اتویی که اکنون در مورد آن صحبت می کنیم، دارای توان ۲۸۰۰ وات است. ظرفیت تولید بخار آن ۲۳۰ گرم در دقیقه است. فناوری استفاده از آلیاژ دورلیوم در صفحه ی کفی آن باعث می شود که این صفحه بسیار مقاوم بوده و به راحتی روی لباس ها حرکت کند. تنظیم بخار به صورت خودکار است و این قابلیت را در اختیار شما می دهد که برای هر نوع پارچه بخار کافی داشته باشید. ویژگی های ضد رسوب و خود تمیز کردن، استفاده از آن را آسان می کند و یک کشوی قابل جابجایی در آن وجود دارد که از طریق آن می توان آلودگی ها را پاک کرد. همه ی این مشخصه ها این مدل را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است.

اتوی مخزن دار مدل Tefal GV7466

این مدل تولید کننده بخار با فشار ۶.۵ بار برای نفوذ عمیق و کافی در لباس و قدرت تولید بخار ۳۵۰ گرم بر دقیقه است. قدرت کارکردی دستگاه ۲۲۰۰ وات است. از مزایای آن می توان به مخزن بزرگ آب، ویژگی ضد رسوب یا Express anti-Scale که موجب می شود این مدل بازدهی طولانی مدت تری داشته باشد، اشاره کرد. کالک کالکتور رسوبات را به سرعت و به راحتی از بین می برد. جمع و جور بودن و آسانی نگهداری آن از دیگر نکات مثبت این مدل است.  اما یکی از نکات منفی آن این است که عملکرد اسپری ندارد.

معرفی دو مدل از بهترین مدل های برند فیلیپس

درباره برند فیلیپس

فیلیپس یک برند جهانی است که طیف گسترده ای از محصولات الکترونیکی مصرفی را تولید کرده و در بسیاری از صنایع مختلف فعال است. فیلیپس خود را به عنوان یک برند قابل اعتماد در جهان مطرح ساخته است. به همین دلیل است که وقتی می خواهید بهترین اتوهای بخار را انتخاب کنید، یکی از بهترین و مطمئن ترین گزینه ها فیلیپس است. در نام برخی مدل های برند فیلیپس عبارتی با عنوان Ecocare وجود دارد برگرفته از سیستمی برای صرفه جویی در مصرف برق و انرژی است. اگرچه این عنوان را نمی توان ملاک برای مقایسه و تعیین این که اتو تفال بهتره یا فیلیپس در نظر گرفت.

اتوبخار فیلیپس مدل GC452687

اتوبخار فیلیپس مدل GC452687
اتوبخار فیلیپس مدل GC452687

این مدل جزء مدل های متوسط به بالای اتو فیلیپس به شمار می رود و مدل های با کارایی فوق العاده نیز در برند فیلیپس موجود است. توان کارکردی آن ۲۶۰۰ وات است و در صورت کار مداوم نرخ بخار تولیدی ۵۰ گرم در دقیقه است اگرچه در حالت حداکثری حدود ۲۱۰ گرم بر دقیقه نیز می تواند بخار تولید کند.  ظرفیت مخزن آب آن  ۳۰۰ میلی لیتر بوده و دارای یک دهانه جانبی است که موجب می شود در صورت نیاز بتوانید سریع و راحت آن را دوباره پر کنید.

برخی از امکانات دیگر این مدل

صفحه ی کفی ضد خش یک مزیت دیگر این مدل است. یک محفظه برای گچ و رسوب وجود دارد که از تشکیل آن بر روی صفحه ی کفی جلوگیری می کند. به راحتی می توانید آن را جدا کنید تا تمیز شود و دوباره برگردانید. به همین دلیل است ویژگی های تمیز کردن در این اتوبخار موجود است. بنابراین، وقتی به دنبال اتوی بخار کارآمد هستید که روی هر پارچه ای کار کند و استفاده از آن آسان باشد، می توانید این مدل را در نظر بگیرید که در ۳ رنگ در بازار موجود است. یک مورد منفی در مورد این دستگاه این است که در برخی از آن ها با تنظیمات دمای بالا احتمال چکه کردن وجود دارد.

اتوبخار فیلیپس مدل بی سیم GC208630

اتوبخار فیلیپس مدل بی سیم GC208630
اتوبخار فیلیپس مدل بی سیم GC208630

به طور مسلم استفاده از اتوهای بی سیم راحت تر و ساده تر است اما باید توجه کرد که به همان اندازه ی اتوهای معمولی کارایی داشته باشند و تولید گرما و بخار کنند. این مدل برای مصارف شخصی بسیار مناسب است و ۳۵ گرم در دقیقه بخار پایدار تولید می کند. در حالت تقویت، می تواند ۱۵۰ گرم در دقیقه نیز بخار تولید کند و چین های سرسختانه را در حالت تقویت بخار از بین ببرد. توان عملکردی آن ۲۴۰۰ وات است. در عرض ۶ ثانیه بخار ایجاد می کند. یک مکانیسم نوری مناسب وجود دارد که به شما اجازه می دهد در هر زمان از وضعیت دستگاه مطلع شوید. کف سرامیکی آن را در برابر خراش مقاوم می کند. همچنین می توانید از آن برای برنامه های بخار عمودی استفاده کنید. برنامه بخاردهی عمودی و تولید سریع بخار، این مدل را تبدیل به یک انتخاب خوب می کند.

نکات مهم در مورد تصمیم گیری انتخاب بین دو برند فیلیپس و تفال

مقایسه محصول باید فراتر از ویژگی های استاندارد باشد. فیلیپس و تفال هر دو مدل های مختلفی دارند که از یکدیگر متمایز می شوند. برای جواب به این سوال که اتو تفال بهتره یا فیلیپس می توان جنبه های زیر را نیز مد نظر قرار داد.

  • کیفیت محصول
  • ضمانتنامه
  • جنبه های ایمنی
  • مصرف برق و انرژی
  • وزن اتوبخار
  • خدمات پس از فروش
  • قیمت

می توان موارد دیگری را ذکر کرد اما انتخاب بین اتو بخار تفال و فیلیپس تصمیم خریدار است. افراد علاقه مند می توانند تجارب مشتری هایی که از آن ها استفاده کرده اند را نیز مطالعه کنند.

جمع بندی کلی در انتخاب بین دو برند

هدف اصلی اتوکردن لباس از بین بردن چین و چروک های ایجاد شده در اثر شستشو است. اتوهای بخار با فشار دادن یک دکمه یا به طور خودکار روی لباس های چروک آب پاشیده و یا بخار را جریان می دهند. هر مدل اتوی بخارTefal  یا  Philipsمی تواند این نیاز را تأمین کند. در نهایت، انتخاب این موضوع که اتو تفال بهتره یا فیلیپس به ترجیح فرد از نام تجاری و حتی شکل ظاهری مدل های مختلف یک برند بستگی دارد. ممکن است خریدار از تبلیغات ویژه محصولات ارائه شده توسط تفال و فیلیپس نیز استفاده کند. از طرف دیگر دسترسی راحت به فروشنده و خدمات پس از فروش عامل مهم دیگر برای خرید از یک برند است.

منبع : ironsexpert

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.