لذت سرخ کردن در سرخ کن بدون روغن فیلیپس و طرز استفاده از آن

لذت سرخ کردن در سرخ کن بدون روغن فیلیپس و طرز استفاده از آن

استفاده و آشپزی با دستگاه های بدون روغن فیلیپس بسیار آسان و لذت بخش است. فقط کافی است کمی با طرز کار دستگاه و نکات مهم در رابطه با آن آشنایی پیدا کنید تا به سرعت مجذوب استفاده از آن در آشپزی های روزانه گردید. در صورتی که هنوز یکی از مدل های با کیفیت فیلیپس را تهیه نکرده اید پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید مطمئن به فروشگاه اینترنتی منزل مارکت مراجعه کنید.

نکات مهم در شروع فرآیند پخت، در دستگاه های با نمایشگر دیجیتال

  1.  دوشاخه دستگاه را به پریز برق وصل کنید.
  2. دکمه روشن/ خاموش را فشار دهید.
  3.  برای تغییر تنظیمات از پیش تعیین شده، صفحه QuickControl (واقع در قسمت جلوی دستگاه) را به تنظیمات دلخواه برگردانید. برای تأیید تنظیمات دوباره روی QuickControl فشار دهید. در این حالت نشانگر زمان پخت بر روی صفحه چشمک می زند.

۴- برای تغییر زمان پخت نیز با استفاده از QuickControl می توانید تنظیمات دلخواه را انجام دهید و برای تایید، دوباره آن را فشار دهید. زمان مورد نیاز برای سرخ کردن هر نوع ماده غذایی متفاوت است و می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه که طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس را به خوبی توضیح داده است با توجه به نوع ماده غذایی و حجم آن تنظیمات مربوطه که شامل دما و زمان است را پیدا کنید.

۵- دستگاه پس از تأیید زمان پخت، شروع به کار می کند.

نکات مهم در شروع فرآیند پخت، در دستگاه های آنالوگ

نکات مهم در شروع فرآیند پخت، در دستگاه های آنالوگ
نکات مهم در شروع فرآیند پخت، در دستگاه های آنالوگ

برخی مدل های دستگاه های فیلیپس دارای نمایشگرهای آنالوگ هستند. باید توجه کرد که طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس آنالوگ نیز تفاوت آن چنانی با دستگاه های دارای نمایشگر دیجیتال ندارد و در ادامه شرح داده می شود. برای شروع فرآیند پخت و پز و سرخ کردن، لطفاً درجه حرارت را با دکمه کنترل دما (که در قسمت بالایی دستگاه قرار دارد) تنظیم کنید و سپس تایمر (واقع در قسمت جلوی دستگاه) را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

تنظیم زمان پخت در دستگاه های آنالوگ

اگر به زمان پخت زیر ۱۰ دقیقه نیاز دارید، برای این که بدانید طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس در زمان های زیر ۱۰ دقیقه چگونه است، روندی که در ادامه توضیح داده می شود را دنبال کنید. ابتدا باید تایمر دستگاه خود را روی بیش از ۱۰ دقیقه تنظیم کنید (به عنوان مثال ۱۵ دقیقه) و سپس آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت به زمان پخت مورد نظر (مثلا ۶ دقیقه) برگردانید. در غیر این صورت، ساعت به درستی فعال نمی شود و روند پخت و پز شروع نمی شود. توقف روند پخت و پز: اگر می خواهید قبل از اتمام زمان پخت و پز، فرآیند سرخ کردن را متوقف کنید، لطفاً تایمر را در خلاف جهت عقربه های ساعت صفر کنید. در این حالت فرایند سرخ کردن متوقف خواهد شد.

استفاده از عملکرد گرم نگه داشتن دستگاه  (keep warm)

استفاده از عملکرد گرم نگه داشتن دستگاه (keep warm)
استفاده از عملکرد گرم نگه داشتن دستگاه (keep warm)

با انتخاب این گزینه در سرخ کن فیلیپس پس از این که زمان پخت و سرخ شدن مواد غذایی به پایان می رسد، دستگاه با روشن کردن متناوب فن خود سبب می شود تا برای مدت ۳۰ دقیقه بعد از پخت غذا به حالت گرم نگه داشته شود. باید توجه کرد که از این عملکرد نمی توان برای گرم کردن مجدد غذاهای سرد استفاده کرد چون گرما و دمای آن ها برای این کار کافی نیست.

نحوه استفاده از روغن در دستگاه های فیلیپس

این دستگاه ها که اغلب به عنوان airfryer  نیز شناخته می شوند به روغن بسیار اندکی برای پخت و سرخ کردن مواد غذایی نیاز دارند. شما می توانید از هر نوع روغنی اعم از روغن های مخصوص پخت و پز و یا روغن های سرخ کردنی در دستگاه فیلیپس خود استفاده کنید. همچنین می توانید از روغن های حیوانی نیز استفاده کنید. اما توجه کنید که بهتر است از روغن های فشرده سرد که ممکن است در دماهای بالا بسوزد، استفاده نشود. لازم است قبل از شروع فرایند سرخ کردن، روغن را به مواد اضافه کنید. بهتر است روغن را به جای این که مستقیما درون دستگاه اضافه کنید مواد غذایی را به آن آغشته کنید. افزودن روغن به مواد غذایی تازه، سبب ایجاد یک لایه ترد روی آن ها شده و طعم آن ها را بسیار عالی می کند.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده بسیار آسان است. ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و آن ها را به شکل دلخواه برش دهید. سیب زمینی ها را حداقل به مدت ۳۰ دقیقه در یک کاسه آب خیس کنید، آن ها را از آب خارج کرده و با حوله آشپزخانه خشک کنید. نصف قاشق غذاخوری روغن را درون یک کاسه بریزید. سیب زمینی ها را داخل ظرف بریزید و مخلوط کنید تا کاملا به روغن آغشته گردند. با استفاده از دست یا یک انبر، سیب زمینی ها را در سبد دستگاه قرار دهید. بهتر است هر چند دقیقه یک بار سیب زمینی ها را هم بزنید تا به طور یکنواخت و کامل فرایند پختن و سرخ شدن آن ها انجام گردد. زمان و دمای مناسب را با استفاده از دفترچه راهنما پیدا کنید.

طرز تهیه مرغ سوخاری

طرز تهیه مرغ سوخاری در سرخ کن بدون روغن نیز تقریبا مشابه با فرایند سرخ کردن سیب زمینی انجام می شود. برای افزودن روغن به تکه های مرغ می توانید از برس مخصوص یا از اسپری روغن استفاده کنید و فقط روی آنها را با یک لایه روغن بپوشانید. در حین فرآیند سرخ شدن، روغن اضافی به درون ظرف دستگاه خواهد ریخت. بهتر است مرغها را از قبل مزه دار کنید. برای آماده کردن تکه مرغ سوخاری ابتدا مرغ ها را در آرد غلطانیده و سپس در تخم مرغی که قبلا همزده اید فرو ببرید. پس از آن مرغها را در آرد سوخاری بغلطانید. سپس مرغ ها را در دستگاه قرار داده و هم زدن آن ها را در فواصل زمانی معین فراموش نکنید. طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس و تنظیمات دستگاه برای دما و زمان پخت را مطابق با دفترچه راهنما انجام دهید.

یکی از مدل های محبوب برند فیلیپس

یکی از مدل های محبوب برند فیلیپس
یکی از مدل های محبوب برند فیلیپس

سرخ کن فیلیپس مدل HD9220  یکی از مدل های پر طرفدار این برند به شمار می رود. این مدل به رنگ مشکی بوده و بر حلاف اکثر مدل های رایج به جای این که از بالا باز شود به صورت کشویی می باشد. این دستگاه دارای بدنه عایق است که هنگام روشن بودن دستگاه داغ نمی شود. تنظیمات دمایی مختلف از ۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد را بسته به نوع مواد غذایی می توان با این دستگاه انجام داد. با استفاده از این دستگاه می توان تا حدود ۸۰ درصد در مصرف روغن صرفه جویی کرد.استفاده و کار کردن با این مدل و به طور کلی یادگیری طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس بسیار ساده است.

حفظ خواص مواد غذایی و پخت غذای سالم

علاوه بر این که طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس بسیار آسان است، هنگام استفاده از آن و سرخ کردن مواد غذایی نیز دیگر نگرانی در مورد از بین رفتن خواص مواد غذایی نخواهید داشت چرا که فرایند پخت و سرخ کردن با حداقل روغن در این دستگاه سبب پخت مواد غذایی به صورت سالم بدون از بین رفتن ارزش های غذایی آن ها می شود. از طرف دیگر به دلیل روغن کمی که استفاده می شود دیگر نیاز ی نیست نگران مشکلات مربوط به اضافه وزن و چاقی باشید.

برخی از مشکلات احتمالی و نحوه بر طرف کردن آن ها

برخی از مشکلات احتمالی و نحوه بر طرف کردن آن ها
برخی از مشکلات احتمالی و نحوه بر طرف کردن آن ها

اگر سرخ کن شما سر و صدایی ایجاد می کند و صدایی که می شنوید مانند این است که یک فن بسیار سریع می چرخد، این طبیعی است زیرا دستگاه دارای یک فن است که به خنک نگه داشتن قطعات داخلی آن در هنگام روشن بودن دستگاه کمک می کند. اما نگران نباشید زیرا دستگاه مشکلی ندارد. اما اگر سر و صدا بلندتر یا متفاوت از صدای معمولی است که از یک فن می شنوید (مانند صدای بال زدن یا تکان دادن)، ممکن است قطعه ای درون دستگاه شل شده باشد. در این مورد بهتر است با نمایندگی مربوطه تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل مربوطه بر طرف گردد.

پخت یا سرخ شدن غیر یکنواخت

اگر متوجه شدید که غذا یا میان وعده های تهیه شده در Airfryer Philips شما مطابق انتظار نیست (مانند ترد و قهوه ای) و برخی از تکه ها به خوبی نپخته اند و برخی زیادی سرخ شده اند، بهتر است این نکات را رعایت کنید. از پختن مقدار زیادی مواد غذایی با تنوع مختلف به طور همزمان خودداری کنید. بهتر است مواد غذایی از یک نوع و به اندازه های یکسان باشند تا سرخ شدن یکنواخت انجام گردد.

نکات مربوط به تنظیم دما

نکات مربوط به تنظیم دما
نکات مربوط به تنظیم دما

لطفاً درجه حرارت مناسب را انتخاب کنید: بیشتر میان وعده ها یا مواد غذایی باید در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۴۰۰ درجه فارنهایت) تهیه شوند، به جز میان وعده های پایه شیرینی. میان وعده های پایه شیرینی را باید در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) پخت کنید.

نکات مربوط به تنظیم زمان

بیشتر میان وعده ها برای پخت کامل، نیاز به زمان آماده سازی مشخص شده دارند. برای پخت بیشتر میان وعده ها بین ۶ تا ۱۰ دقیقه زمان لازم است. اگر غذا به اندازه کافی ترد نیست، می توانید چند دقیقه به زمان آن اضافه کنید. قبل از افزودن روغن، مواد غذایی را به طور کامل خشک کنید. بیش از حد از روغن استفاده نکنید، زیرا این امر باعث می شود غذا کمتر ترد شود.

خروج دود سفید از دستگاه فیلیپس

اگر دود سفید از Philips Airfryer شما خارج می شود ممکن است به دلایل زیر باشد.که شمابایدبه آن توجه کنبد

از مواد غذایی با محتوای چربی بالا استفاده شده است

از مواد غذایی با محتوای چربی بالا استفاده شده است
از مواد غذایی با محتوای چربی بالا استفاده شده است

اگر از غذایی با محتوای چربی بالا استفاده می کنید، لطفاً در حین پخت، دستگاه را متوقف کرده و با استفاده از یک دستمال آشپزخانه روغن کف سینی دستگاه را تمیز کنید و سپس فرایند پخت را دامه دهید. این کار را می توانید بسته به مقدار چربی ماده غذایی چند بار تکرار کنید.

عدم استفاده از لوازم جانبی مناسب برای مواد غذایی پر چربی

اگر غالباً غذایی با محتوای چربی بالا می پزید، بسته به مدلی از دستگاه که در اختیار دارید می توانید از از لوازم جانبی مناسب مثل درپوش، روکش یا سبد استفاده کنید.  اگر دستگاه شما دارای لوازم جانبی کاهنده چربی است، همیشه باید هنگام پخت و پز با مواد چرب از آن استفاده کنید. این لوازم جانبی کاهنده چربی از تشکیل دود سفید جلوگیری می کند.

تمیز نبودن کامل دستگاه

در صورتی که سینی دستگاه به طور کامل تمیز نشده باشد، باقی مانده های چرب حاصل از استفاده قبلی می تواند باعث شود که دود سفید از دستگاه خارج شود. در این صورت، لطفاً پخت و پز را متوقف کرده و دستگاه را تمیز کنید. برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، لطفا بعد از هر بار استفاده، سینی، سبد و المنت های گرمایشی دستگاه را کاملا تمیز کنید

منبع: philips

7 thoughts on “لذت سرخ کردن در سرخ کن بدون روغن فیلیپس و طرز استفاده از آن

  1. دریا says:

    من خریدم سیم دستگاه باید تبدیل میخورد چون سه شاخه بود و بعد پریز برق و تیدیل سه شاخه را اب میکرد بردم برام سر سیم دستگاه را کلا تغییر دادند مشکل برطرف شد
    الان راضیم

  2. معصومه ارجمندی says:

    سلام
    من این دستگاه مدل ۹۲۰۰ رو خریدم دستگاه اصلا گرم نمیکنه تا حالا دو هم برای تعمیر دادم هر بار فقط یه بار سیب زمینی سرخ کردم و فرداش دوباره می‌خوام چیزی درست کنم اصلا فقط باد سرد میزنه. میشه کمکم کنید ؟ بفرمایین دلیلش چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.