راهنمای خرید بهترین مارک همزن کاسه دار

راهنمای خرید بهترین مارک همزن کاسه دار

اگر شما به کیک پزی و شیرینی پزی علاقه مندید همزن های کاسه دار بی شک می توانند کمک بزرگی به شما در تهیه انواع خمیر و همزن و شکل دادن به خامه باشند. آن ها مواد غذایی را به طور سریع و موثر ترکیب می کنند و همه چیز را از کناره ها و پایه کاسه بر می دارند. همزن های کاسه دار ممکن است کارایی های دیگری نیز داشته باشند به همین دلیل به آن ها ماشین آشپزخانه نیز گفته می شود. با توجه به تنوع موجود در بازار و امکانات و تنظیمات مختلف کارکردی، انتخاب یک همزن کاسه دار مناسب ممکن است برای شما کمی مشکل به نظر برسد و این سوال برایتان مطرح شده باشد که همزن کاسه دار چی بخرم بدین منظور در این مطلب قصد داریم تا با برخی برندهای موجود در بازار و ویژگی های هرکدام بیشتر آشنا شویم.

همزن های کاسه دار بوش

وقتی صحبت از همزن کاسه دار می شود، همزن های بوش در بالای لیست خواسته های همه قرار دارند و یکی از پاسخ های پرتکرار برای این سوال که همزن کاسه دار چی بخرم، برند بوش است. محصولات بوش از کیفیت بالایی برخوردار هستند و عملکرد فوق العاده ای دارند. همزن ها معمولا دارای ۴ تنظیم سرعتی و یک سوئیچ لحظه ای هستند. کاسه و لوازم جانبی آن قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است که تمیز کردن آن را آسان می کند. همزن های کاسه دار بوش در برخی مدل ها قادرند لوازم جانبی زیادی را ارائه کنند و بنا بر ادعای این برند عموماً حداقل ۲۰ سال دوام خواهند داشت. اگرچه اکثر آن ها دارای گارانتی ۳ ساله هستند. یکی از مدل هایی که با قیمت نسبتا مناسبی برای مصارف خانگی می توانید تهیه کنید همزن برقی با کاسه بوش مدل MFQ 36460 است.

همزن های کاسه دار تفال

همزن های کاسه دار تفال
همزن های کاسه دار تفال

به لطف ماشین های آشپزخانه تفال می توانید از پخت و پز نان، شیرینی و انواع کیک لذت ببرید. آنها زندگی شما را در آشپزخانه ساده می کنند. دستور العمل هایی که همیشه می خواسته اید بپزید، اما هرگز جرات آن را نداشته اید با استفاده از این همزن ها به سادگی امکان پذیر خواهد بود. با استفاده از دکمه های جلو و فرمان جانبی، نیازی به چرخاندن همزن در همه جهات نیست. لوازم جانبی آن در برخی مدل ها بسیار کامل است و حتی امکان خرد کردن سبزیجات، درست کردن اسموتی و چرخ کردن گوشت را نیز برای شما مهیا می کند.  برخی مدل ها نیز مثل همزن برقی با کاسه مدل HT312138  فقط مخصوص همزدن و تهیه خمیر هستند. با استفاده از همزن های تفال نتایج همزدن یکنواخت را تجربه خواهید کرد. علاوه براین جنس دستگاه و لوازم آن مقاومتش را برای عملکرد طولانی مدت تضمین می کند.

همزن های کاسه دار فیلیپس

یکی دیگر از برندهایی که هنگام جستجو در مورد این که همزن کاسه دار چی بخرم با آن روبرو می شوید، برند آشنای فیلیپس است. برای خرید همزن برقی فیلیپس و یا مقایسه مدل های مختلف همزن های برقی و کاسه دار می توانید به فروشگاه اینترنتی منزل مارکت مراجعه نمایید.  همزن های فیلیپس معمولا توان ۳۰۰، ۴۰۰ و حتی ۴۵۰ وات دارند و انواع تیغه های همزن را با محصولات خود ارائه می دهند.

همزن های کاسه دار کیچن اید (KichenAid)

همزن های کاسه دار کیچن اید (KichenAid)
همزن های کاسه دار کیچن اید (KichenAid)

یکی از معتبرترین نام هایی که هنگام جستجو در مورد این که همزن کاسه دار چی بخرم، ممکن است با آن روبرو شوید، برند کیچن اید است. محصولات این برند ساخت کشور آمریکا هستند و علاوه بر کیفیت و کارایی فوق العاده نسبت به همزن های کاسه دار موجود در بازار قیمت های بالایی نیز دارند. هم چنین از طراحی و ظاهر فوق العاده ای برخوردار هستند. اکثر مدل های همزن های کاسه دار کیچن اید دارای بدنه فلزی هستند و جز برندهای حرفه ای در این زمینه محسوب می گردند.

نکات مهم قبل از خرید هم زن کاسه دار

قبل از اقدام برای خریداری همزن های کاسه دار و در طی مدتی که در حال بررسی در مورد این هستید که همزن کاسه دار چی بخرم لازم است به چند نکته توجه کنید تا بعدا از خرید خود راضی باشید.

قدرت و توان دستگاه

قدرت و توان دستگاه

شاید شما تمایل داشته باشید دستگاهی با بالاترین توان و قدرت موجود در بازار را تهیه کنید. اما باید این را در نظر بگیرید که در بسیاری از مدل ها وات دستگاه، به هیچ وجه با کیفیت ساخت، طراحی یا کارایی موتورها وابسته نیست. بنابراین شما بهتر است به جز توان دستگاه مجموعه ای از پارامترها که در ادامه گفته می شود را در کنار هم بررسی کنید. توان همزن های کاسه دار معمولا ۳۰۰ تا ۴۵۰ است.

جنس بدنه و کاسه دستگاه

جنس بدنه، کاسه و دیگر قطعات به کار رفته در ساخت همزن های کاسه دار می تواند پلاستیکی یا فلزی باشد. اگرچه استحکام قطعات فلزی بیشتر است اما قطعات پلاستیکی نیز مزایای خاص خود را خواهند داشت. تفاوت های آشکاری در کیفیت بین برندهای مختلف در فرایند تولید آنها وجود دارد. برای مثال همزن تفال  دارای بدنه پلاستیکی و همزن کیچن اید دارای بدنه فلزی است.

تنظیمات سرعت

تنظیمات سرعت
تنظیمات سرعت

به طور کلی، هرچه تنظیمات سرعتی بیشتری در دسترس باشد، بهتر است. زیرا به شما این امکان را می دهد که هر کاری را که برای انجام آن برنامه ریزی کرده اید انجام دهید، از جمله خامه زدن با سرعت بیشتر و ورز دادن خمیر با سرعت پایین. این کنترل سرعت همچنین به شما امکان می دهد گشتاور تولید شده توسط موتور را با سفتی مواد به حداکثر برسانید. در برخی از دستگاه ها همزن دارای ویژگی شروع نرم است به این طریق که در شروع با سرعت آرام همزدن را آغاز می کند و در ادامه به سرعت تعیین شده می رسد. اما در صورتی که دستگاه شما دارای این ویژگی نیست لازم است تا همزدن را ابتدا با سرعت کم شروع کنید تا از پخش شدن و پاشیدن مواد به اطراف جلوگیری شود.

رنگ بندی

اگرچه اکثر افراد لوازم برقی آشپزخانه را به رنگ سفید و استیل و یا مشکی انتخاب می کنند اما ممکن است برخی افراد خاص پسند نیز وجود داشته باشند که لوازم برقی که دارای رنگ های متفاوت و جذابی مثل قرمز، زرد، صورتی و یا آبی هستند را ترجیح بدهند و دوست داشته باشند که همزن آن ها با رنگ دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ باشد. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید لازم است که هنگام بررسی در مورد این که همزن کاسه دار چی بخرم، برندی را در نظر بگیرید که رنگ بندی مورد نظر شما را نیز ارائه بدهد که البته خوشبختانه رنگ بندی همزن های کاسه دار بسیار متنوع است و اکثر برندها رنگ های متفاوت و جذابی مثل قرمز گیلاسی، سبز، نارنجی و غیره را در طیف محصولات خود دارا هستند.

وزن دستگاه

وزن دستگاه
وزن دستگاه

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید همزن های کاسه دار باید به آن توجه کنید این است که لازم است وزن این همزن ها به اندازه کافی زیاد باشد تا در هنگام همزدن و دیگر موارد؛ تعادل دستگاه حفظ شده و دستگاه جابجا نشود. این موضوع به ویژه هنگام ورز دادن خمیرهای سفت اهمیت زیادی پیدا می کند.

ابعاد و حجم همزن

همزن های کاسه دار به طور معمول بزرگ هستند و حجم زیادی اشغال می کنند، بنابراین قبل از خریداری همزن مورد نظر خود مطمئن شوید که فضای کافی برای قرار دادن آن روی میز آشپزخانه را دارید. به ارتفاع محلی که در نظر می گیرید نیز توجه کنید زیرا برخی مدل های همزن که سر آن ها رو به بالا کج می شود نیاز به یک ارتفاع اضافی دارند.

سر کج (Tilt head) یا بالابر (Bowl lift)

سر کج (Tilt head) یا بالابر (Bowl lift)
سر کج (Tilt head) یا بالابر (Bowl lift)

طراحی سر شیب دار به این منظور انجام می شود که سر همزن را به عقب متمایل کنید تا بتوانید به داخل کاسه نگاه کرده و یا مواد جدید را به آن اضافه کنید. این همچنین به شما امکان می دهد در صورت لزوم لوازم جانبی را تغییر دهید. در یک طراحی دیگر، که به آن مدل بالابر گفته می شود کاسه با استفاده از میل لنگ بالا یا پایین آورده می شود. طرح های سر کج معمولا کوتاه تر و کوچکتر از مدل های بالابر کاسه هستند، اما برای زمانی که آن را به عقب برمی گردانید به ارتفاع بیشتری نیاز خواهید داشت. طرح های بالابر کاسه نیازی به ارتفاع اضافی ندارند، اما کاسه در معرض آسیب بیشتری قرار می گیرد. به طور کلی مدل های بالابر کاسه قدرت و ظرفیت بیشتری را ارائه می دهند.

ظرفیت همزن

برخی از تولیدکنندگان ذکر خواهند کرد که چند دسته میکسر پایه خود را به طور همزمان درست کنند ، مانند تعداد زیادی کوکی یا کیک. اینها آمارهای مهمی هستند که باید بیشتر از اندازه کاسه یا وات به آنها توجه شود ، زیرا نشان دهنده کارآیی موتور است. برای مثال ، اگر دوست دارید نان را بپزید ، برخی از مخلوط کن ها فقط می توانند یک نان را در یک زمان نگه دارند ، در حالی که دیگران می توانند دو نان را تهیه کنند.

لوازم جانبی مورد استفاده

لوازم جانبی مورد استفاده
لوازم جانبی مورد استفاده

هنگام تصمیم گیری در مورد این که همزن کاسه دار چی بخرم ممکن است برخی مدل ها را مشاهده کنید که دارای لوازم جانبی خاصی هستند و کارایی های متنوعی را برای شما انجام می دهند. این لوازم جانبی می تواند شامل ماکارونی ساز، بستنی ساز و حتی نیز اسپیرالایزر باشد. بنابراین قبل از خرید لوازم جانبی همزن را نیز به خوبی بررسی کنید و در مورد کارایی هرکدام با فروشنده صحبت نمایید. در اینجا به تفکیک ابزارهای اصلی می پردازیم تا بدانید کدام لوازم جانبی بیشتر می توانند مورد استفاده شما قرار بگیرند. از آن جایی که همزن می تواند لوازم جانبی زیادی ارائه دهد بنابراین ممکن است بتواند جایگزین بسیاری از لوازم آشپزخانه قدیمی شما مثل مخلوط کن، آب میوه گیری و غیره شود. در ادامه برخی از تیغه های همزن که معمولا همراه دستگاه می باشد را بررسی می کنیم.

همزن مسطح (Flat Beater)

این ضمیمه یکی از اصلی ترین تیغه های همزن کاسه دار به شمار می روند که به صورت مسطح و صاف است و از آن برای مخلوط کردن روزانه استفاده می شود. برای خامه زدن و مخلوط کردن مواد کیک و تهیه خمیر عالی هستند. برخی از این تیغه ها همچنین دارای لبه لاستیکی یا سیلیکونی هستند تا بتوانند مواد را بهتر از لبه های کاسه بردارند.

همزن معمولی (Wire Whip)

همزن معمولی (Wire Whip)
همزن معمولی (Wire Whip)

این نوع همزن ها برای انجام همه کارهای روزمره کاربرد دارند. یکی از ویژگی های آن این است که در حین هم زدن هوا را به درون مواد وارد می کند و باعث حجم دهی و شکل گرفتن آن ها می شود. این همزن برای تهیه خامه شکل گرفته بسیار مناسب است.

قلاب خمیر (Dough Hook)

همانطور که از نامش پیداست، این قطعه به مخلوط کردن و ورز دادن خمیر کمک می کند، بنابراین اگر قصد پخت نان یا پیتزا را دارید، باید از آن استفاده کنید. قلاب های خمیر می توانند شکل های مختلفی داشته باشند و بیشتر شبیه مارپیچ هستند. سایر ابزارهای مفید دیگر شامل محافظ پاشش یا سپر ریختن است. این ابزار در حالی که همزن در حال کار است روی کاسه قرار می گیرند تا از پاشیدن مواد به بیرون جلوگیری کنند. برخی از برند ها به جز کاسه های استیل ممکن است کاسه های شیشه ای نیز داشته باشند. با یک کاسه شیشه ای، بهتر می بینید که مواد مخلوط شده اند، اما این کاسه ها طبیعیتا شکننده تر هم هستند.

نکاتی در مورد نحوه استفاده و مراقبت از همزن

نکاتی در مورد نحوه استفاده و مراقبت از همزن
نکاتی در مورد نحوه استفاده و مراقبت از همزن

فاصله بین تیغه تا کاسه را بررسی کنید. قسمت پایین تیغه نباید با کاسه در تماس باشد. اگرچه نباید فاصله زیادی نیز از کف ظرف داشته باشد. تنظیم درست ارتفاع تیغه به معنای مخلوط کردن بهتر و توقف کمتر برای تراشیدن با یک کاردک است. برای تنظیم دقیق می توانید از دفترچه راهنما کمک بگیرید. قبل از تصمیم به دو برابر کردن (یا حتی سه برابر کردن) دستور غذا، در دفترچه راهنمای همزن خود نگاه کنید تا دریابید که دستگاه شما چه مقدار مواد را می تواند به طور همزمان پردازش کند. هم چنین بررسی کنید تا بدانید کدام قطعات را می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد. اگر توصیه های آن را نادیده بگیرید، ممکن است قطعات تغییر رنگ یافته یا از بین بروند.

استفاده از کاردک

وسوسه نشوید که در حین کار دستگاه از یک کاردک استفاده کنید. اگر ابتدا همزن را متوقف نکنید، کاردک می تواند در تیغه ها گیر کرده و به آن آسیب رسانده و یا موجب تغییر شکل آن شود. برای پفکی تر کردن خامه شکل گرفته می توانید قبل از هم زدن، کاسه و همزن را خنک کنید.

منابع: tomsguide ، foodal ، blvdhome

One thought on “راهنمای خرید بهترین مارک همزن کاسه دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.