آیا اتو بخار ایستاده خوبه؟

آیا اتو بخار ایستاده خوبه؟

خریداری یکی از بهترین اتوهای بخار ایستاده که به آن ها بخارگر نیز گفته می شود، ایده بسیار خوبی است اگر شما به طور منظم باید لباس های زیادی را اتو کنید بخار نه تنها می تواند جلوی از بین رفتن لباس شما را بگیرد بلکه گزینه ای عالی برای از بین بردن چین و چروک های سخت لباس است. اتوهای بخار ایستاده در از بین بردن بو نیز عالی هستند و می توانند باکتری ها و میکروب ها را به طور موثر از بین ببرد. در ادامه به بررسی جوانب مختلف می پردازیم تا ببینیم که آیا واقعا اتو بخار ایستاده خوبه مرور این نکات می تواند به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کند. اتو بخارهای ایستاده در مقایسه با اتوهای متداول به جای استفاده از صفحه داغ برای اتوکردن از قدرت بخار کمک می گیرند در نتیجه موجب آسیب به لباس ها و پارچه ها نمی شوند.

چرا باید اتو بخار ایستاده انتخاب کنید؟

اتو بخار ایستاده خوبه چون ابزاری کاملاً همه کاره است. این نوع اتو بخار به شما امکان می دهد تا چین و چروک پرده، پارچه و انواع لباس های خود را با سهولت بسیار از بین ببرید. تمیز کردن و اتوکشیدن پرده ها بسیار طاقت فرسا است و می تواند دردسر ساز شود اما اتوی بخار ایستاده مناسب به شما کمک می کند این کار را در عرض چند دقیقه انجام دهید. بهترین قسمت این است که دیگر لازم نیست پرده های خود را پایین بیاورید زیرا می توانید همان طور که آویزان هستند آن ها را اتو بزنید. می توانید بدون نگرانی از خراب شدن پارچه ی مبلی، از اتو بخار ایستاده برای تمیز کردن مبل خود استفاده کنید. اتوهای بخار ایستاده با در نظر گرفتن تطبیق پذیری و راحتی طراحی شده اند و به کاربران امکان می دهند بدون هیچ مشکلی کار مورد نظر خود را انجام دهند.

نکاتی در مورد استفاده از این نوع اتوها

نکاتی در مورد استفاده از این نوع اتوها
نکاتی در مورد استفاده از این نوع اتوها

به طور کلی، استفاده از اتو ایستاده معمولاً راحت تر از اتو بخارهای دستی و معمولی است. با این حال، درست مثل همه لوازم دیگر، برای این که بیشترین استفاده از را از اتوی خود داشته باشید و با اطمینان به این نتیجه برسید که اتو بخار ایستاده خوبه بهتر است به طور کامل با ویژگی های این دستگاه و نحوه کار با آن آشنا شوید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند از اتو بخار ایستاده خود بیشترین بهره را ببرید.

لباس باید محکم در گیره قرار داده شده باشد.

گام اول در هنگام استفاده از اتو بخار ایستاده، این است که لباس را در جای مناسب آن آویزان کرده و سپس آن را محکم کنید تا در هنگام اتو کردن نگران افتادن و یا جابه جا شدن لباس نبوده و به طور موثر و با کیفیت اتو کردن را انجام دهید. به طور معمول اتوهای ایستاده دارای جایگاه و گیره خاصی برای آویزان کردن و فیکس کردن لباس دارند که بهتر است لباس را در همان قسمت قرار دهید. پس از این که لباس فیکس شد، نازل بخار را روی آن طوری حرکت دهید که بخار به خوبی به همه مناطق لباس برسد، باید اطمینان حاصل کنید که هیچ نقطه ای از لباس را از دست نداده و فراموش نکرده اید. برخی مدل های اتو مثل اتو ایستاده تفال مدل IT 8440 دارای پرده نازکی هستند که موجب بهبود ایستادگی لباس روی گیره می شود.

مطمئن شوید که دستگاه به اندازه کافی گرم شده و بخار تولید شده است.

مطمئن شوید که دستگاه به اندازه کافی گرم شده و بخار تولید شده است.
مطمئن شوید که دستگاه به اندازه کافی گرم شده و بخار تولید شده است.

قبل از این که اتو کشیدن روی لباس را آغاز کنید باید اجازه دهید آب کاملاً گرم شده و به بخار تبدیل شود. با این کار از پاشش آب جلوگیری می شود که ممکن است اثرات و لکه هایی روی لباس برجای بگذارد. بهتر است ابتدا روی یک پارچه بدون استفاده تست کنید که ببینید بخار آماده است یا خیر، سپس شروع به کار کنید.

از حرکت های کوتاه و آهسته استفاده کنید.

برای استفاده از دستگاه، لباس را به آرامی با سری آن لمس کنید. این اجازه می دهد تا بخار به الیاف لباس نفوذ کرده و در نتیجه چین و چروک ها برطرف شود. کارآمدترین راه برای از بین بردن چین و چروک لباس و یا پرده این است که نازل اتو بخار را با حرکات کوتاه و آهسته روی لباس به سمت بالا یا پایین حرکت دهید. اتو بخار ایستاده خوبه چون با نفوذ بخار به لباس کمک می کند که صاف شدن به طور موثر و سریع انجام شود و دیگر نیازی به مرور مکرر همان مناطق اتوکشیده نخواهید داشت. برای لباس هایی با جنس های خاص مثل ابریشم ممکن است نیاز باشد تا بخار دادن از سمت پشتی پارچه انجام شود تا از ایجاد رگه یا خطوط آب روی آن جلوگیری شود.

نازل را کمی زاویه دار نگه دارید.

نازل را کمی زاویه دار نگه دارید.
نازل را کمی زاویه دار نگه دارید.

هنگامی که لباس های خود را با بخار اتو می کنید، بهتر است نازل را با زاویه ملایمی نسبت به لباس قرار داده و آن را حرکت دهید. این کار از نم دار شدن و یا خیس شدن لباس شما جلوگیری کرده و بخار را قادر می سازد تا به طور مساوی به سطح برسد.

نکاتی در مورد ایمنی و نگداری از دستگاه

هرگز دست خود را مستقیماً در بخار نگه ندارید. سوختگی می تواند سریع تر از آنچه فکر می کنید رخ دهد. دستگاه را دور از دسترس کودکان نگه دارید. هرگز مخزن آب را بیش از اندازه پر نکرده و هم چنین مراقب باشید تا آب آن را به موقع شارژ کنید چرا که در صورت خشک شدن مخزن به دستگاه آسیب وارد می شود.

استفاده از آب مقطر بهترین گزینه برای خوب کار کردن دستگاه است. این باعث می شود که آهک و مواد معدنی در مخزن و محل های بخار یا جت ها جمع نشوند. اگر از آب لوله کشی استفاده کرده اید، باید مرتباً دستگاه را با سرکه و به روش مناسب تمیز کنید تا عملکرد خوب خود را حفظ کند.

مقایسه اتو بخارهای ایستاده و اتو بخارهای افقی

مقایسه اتو بخارهای ایستاده و اتو بخارهای افقی
مقایسه اتو بخارهای ایستاده و اتو بخارهای افقی

به طور کلی می توان گفت دو نوع اتو بخار در بازار وجود دارد اتو بخارهای معمولی که به شکل افقی قرار دارند و در انواع مدل ها به بازار ارائه می شوند و اتو بخارهای ایستاده که با هدف بهبود کیفیت اتو کردن و افزایش راحتی و سرعت عرضه شده اند. برای بررسی این که اتو بخار ایستاده خوبه بهتر است تفاوت های این دو نوع اتو را با توجه به کاربرد اتو در فعالیت های روزمره خود در نظر بگیریم.

اتوهای بخار ایستاده

اتو بخار ایستاده با انفجار بخار از طریق نازل روی پارچه ای که به کمک قفل و گیره دستگاه به صورت ایستاده نگه داشته می شود، چین و چروک را از بین می برد و قادر به تولید حجم بخار بیشتر با فشار بالاتری هستند. برای اتوکشی سریع در مقایسه با اتو بخارهای افقی متداول می توان گفت اتو بخار ایستاده خوبه زیرا به تلاش جسمی کم تری نیاز دارد و استفاده از آن راحت تر است. آن ها همچنین برای اتو کشیدن پرده ها، مبل ها، ملحفه ها و دیگر روتختی ها مناسب تر هستند زیرا نیازی به پخش پارچه روی صفحه اتو ندارند و در حالت آویزان و یا گاهی به صورت فیکس شده در جای خود می توان به راحتی اتو کشیدن را انجام داد.

اتوهای بخار افقی

اتوهای بخار افقی
اتوهای بخار افقی

اتوهای بخار متداول معمولاً برای استفاده موثر به تخته اتو نیاز دارند. اگرچه دستگاه در مقایسه با اتو بخار های ایستاده در حالت ذخیره، بسیار کوچک تر است و فضای کم تری برای نگه داری احتیاج دارد اما زمانی که قرار است از اتو استفاده شود به تخته اتو و فضای بیشتری نیاز خواهد بود. علاوه بر این، اتوهای افقی محفظه های آب بسیار کوچک تری داشته و برای حجم های لباس زیاد ممکن است نیاز باشد تا محفظه آب چندین بار تجدید شود اما اتو بخارهای ایستاده محفظه بزرگی دارند و با یک بار پر کردن آن می توان لباس های زیادی را اتو کشید. اما یکی از مزایای اتو بخارهای افقی متداول در این است که به شما امکان می دهد در صورت نیاز روی لباس چین یا خط اتو ایجاد کنید در حالی که دستیابی به این موارد با اتو بخار ایستاده دشوار است.

چگونه بهترین اتو بخار ایستاده را انتخاب کنیم؟

در انتخاب یک اتو بخار ایستاده مناسب و با کارایی فوق العاده باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که در ادامه به شرح آن پرداخته می شود. برای مقایسه این که در دو برند معتبر تفال و فیلیپس، اتو تفال بهتره یا فیلیپس باید با مدل های مختلف آن ها و ویژگی هرکدام آشنا شد و قیمت هر مدل را با ویژگی های آن در نظر گرفت زیرا این دستگاهها معمولا رنج قیمتی وسیعی دارند. ظرفیت مخزن آب، سرعت گرم شدن و آماده به کار شدن دستگاه، قدرت گرمایش و میزان انرژی مصرفی، حجم بخار خروجی و پایداری آن برای جلوگیری از ریختن و ایجاد سوختگی در اثر آب داغ از جمله ویژگی هایی هستند که باید در زمان خرید به آن ها توجه کرد. از دیگر موارد مهم می توان به لوازم جانبی هر مدل، تنظیمات مختلف بخار، امکان جمع شدن و فضای لازم برای نگهداری اشاره کرد.

ظرفیت مخزن آب

ظرفیت مخزن آب
ظرفیت مخزن آب

اتو بخارهای ایستاده با ظرفیت های مختلف مخزن آب عرضه می شوند. شما می خواهید اتو را با مخزن بزرگ تر انتخاب کنید تا از حداقل شارژ مجدد و مدت زمان طولانی تر بخار اطمینان حاصل کنید. برای مثال در بعضی مدل های اتو ایستاده تفال برای زمان های طولانی تا یک ساعت نیز می توان بدون نیاز به شارژ مخزن آب، اتوکشیدن را ادامه داد.

زمان مورد نیاز برای گرم شدن دستگاه

ممکن است زمان مورد نیاز برای گرم شدن و آماده شدن دستگاه پس از روشن کردن آن، برای شما اهمیت زیادی داشته باشد چرا که موجب کاهش زمان اتو کردن می شود شما باید زمان لازم برای دستیابی به حداکثر گرما را در دستگاه در نظر بگیرید. اتویی که سریع گرم می شود و بخار کامل تولید می کند به شما کمک می کند تا در زمان خود صرفه جویی کنید.

قدرت گرمایش

قدرت گرمایش
قدرت گرمایش

اگر می خواهید از اتو برای پارچه های خاص با جنس ضخیم و سخت و یا لباس های با جنس های متنوعی استفاده کنید باید توجه کنید که مدلی را انتخاب کنید که توان و قدرت گرمایشی بیشتری داشته و هم چنین تنظیمات مناسبی برای انواع لباس ارائه کرده باشد. باشد در غیر این صورت ممکن است نتواند چین و چروک های جین، پرده ها یا سایر لباس های سخت را از بین ببرد.

ارتفاع میله نگهدارنده لباس

میله نگهدارنده لباس، پایه ایستاده ای است که لباس های خود را برای بخار دادن به آن آویزان می کنید. ارتفاع آن باید تا اندازه مناسبی باشد تا برای لباس های بلند مثل مانتو و یا پیراهن های بلند امکان استفاده داشته باشد زیرا همان طور که قبلا عنوان شد اتو کردن لباس ها به صورت آویزان یک از عواملی است که باعث می شود بگوییم اتو بخار ایستاده خوبه . از طرف دیگر این میله باید قابلیت فشرده شدن و جمع شدن را برای سهولت در جابجایی داشته و فضای کم تری را هنگامی که استفاده نمی شود اشغال کند.

سری های مختلف برای نازل بخار

نازل های بخار در مدل های مختلف اتو بخارهای ایستاده ممکن است از جنس های مختلف و به اندازه و شکل های متنوعی باشند که در کیفیت عملکرد دستگاه بسیار موثر هستند. گاهی برخی از مدل های اتو تفال دارای سری هایی هستند که برای ایجاد خط اتو روی لباس می توان از آن ها استفاده کرد.

منابع: bestratedsteamiron ،thespruce

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.