کدام مارک جاروشارژی خوب است ؟

کدام مارک جاروشارژی خوب است ؟

یافتن و خرید بهترین مارک جارو شارژی می تواند موجب شود که روند نظافت در منزل شما با راحتی و سرعت بیشتری انجام شود و به وسیله آن فضاهایی مثل مبلمان، پله ها و غیره را بهتر تمیز کنید. جارو شارژی مناسب باید کیفیت خوبی داشته باشد زیرا احتمالا در مواقع زیادی نیاز به استفاده از آنها وجود خواهد داشت. علاوه بر این، این جارو ها دارای لوازم جانبی خاصی نیز هستند که هنگام جارو کردن و نظافت می توانند بسیار کمک کننده باشند. لوازم جانبی مختلف بسته به کاربرد می توانند برای تمیز کردن کنجها، گوشه ها و یا گردگیری استفاده شوند. اگر شما می خواهید یک جاروشارژی مناسب خریداری کنید که دارای کارایی فوق العاده، نگهداری آسان و قیمت مناسب باشد باید ابتدا با انواع مختلف جاروشارژی و ویژگی های هرکدام بیشتر آشنا شوید، بنابراین به شما توصیه می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع مختلف جارو شارژی

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب یک جارو شارژی باید همواره به یاد داشته باشید که بهترین مارک جارو شارژی را پیدا کرده و از خرید جاروهای با عملکرد ضعیف اجتناب کنید زیرا خیلی زود متوجه عدم کارایی آن ها خواهید شد.. به طور کلی جارو شارژی ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  • جارو شارژی های ایستاده یا عصایی : (Stick cordless vacuum cleaners)
  • جاروشارژی های دستی: (Handheld vacuum cleaners)

جارو شارژی های ایستاده یا عصایی (Stick cordless vacuum cleaners)

جارو شارژی های ایستاده یا عصایی (Stick cordless vacuum cleaners)
جارو شارژی های ایستاده یا عصایی (Stick cordless vacuum cleaners)

جارو شارژی های ایستاده یا عصایی یکی از مدل های محبوب و پراستفاده ی جارو شارژی هستند. این مدل جاروها دارای یک مخزن کوچک و یک موتور به همراه باتری روی دسته خود هستند و برای زمانی مناسب هستند که شما تمایل به انجام نظافت و تمیز کاری به صورت ایستاده دارید و از نظر ارگونومی کار با آن ها مشابه با جارو برقی های معمولی انجام می شود، در حالی که اینجا نگرانی از بابت اتصال و قطعی سیم و یا کوتاهی آن وجود نداشته و ازادی عملکرد زیادی خواهید داشت. علاوه براین با استفاده از مدل های ایستاده یا عصایی نسبت به جاروشارژی های دستی فضای بیشتری را در زمان کمتری می توان نظافت کرد. شایان ذکر است که در برخی برندها و مدل ها مثل جارو شارژی فیلیپس مدل FC6722 این امکان وجود دارد که با تغییرات در اتصالات جاروشارژی ایستاده به مدل دستی نیز تبدیل گردد.

جارو شارژی های دستی (Handheld cordless vacuum cleaners)

جارو شارژی های دستی بسیار جمع و جور بوده و استفاده از آن ها بسیار راحت و آسان است. هم چنین کار کردن با آن موجب خستگی شما نمی شود زیرا بسیار سبک و کم وزن هستند. این جارو شارژی ها نیز دارای یک مخزن کوچک، باتری و موتور روی بدنه خود بوده و با طراحی مناسب خیلی راحت در دست جای می گیرد. این مدل جارو شارژی ها برای نظافت مبلمان، کنج ها، کمد ها و کابینت ها و به طور کلی فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند و در سریع ترین زمان ممکن با مکش خوب نظافت را انجام می دهند. یکی از کاربردهای ویژه این مدل برای استفاده در گردگیری و جارو کردن ماشین است. اما باید توجه کرد که به طور کلی در جاروهای شارژی باتری اهمیت زیادی دارد و ممکن است مشکل ساز شود. برای همین بهتر است همیشه دنبال خرید بهترین مارک جارو شارژی باشید.

برخی از ویژگی های مهم جارو شارژی ها

اهمیت باتری در کارکرد جارو شارژی

اهمیت باتری در کارکرد جارو شارژی
اهمیت باتری در کارکرد جارو شارژی

همانطور که مشخص است این جاروها بی سیم بوده و برای انجام کارکرد خود از باتری استفاده می کنند. بنابراین پس از مدتی استفاده و خالی شدن باتری لازم است تا دوباره شارژ گردند. قدرت و کیفیت باتری نقش بسیار پررنگی در کارایی جاروشارژی ایفا کرده و جدا از مدت زمان استفاده، روی قدرت مکش جارو نیز تاثیر گذار است. مدل های باتریهای یونی لیتیومی وجود می توانند تا حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه زمان کارکرد و حالت های توربو را ارائه دهند تا قدرت مکش این ابزار سبک افزایش یابد. فقط بخاطر داشته باشید که مکش بیشتر موجب نیاز سریعتر به شارژ باتری خواهد شد، بنابراین معمولاً بین زمان کار و قدرت تمیز کردن باید تعادل برقرار کرد. اما درصورتیکه هنگام خرید، بهترین مارک جارو شارژی را در نظر نگیرید ممکن است با مشکلات باتری و کم شدن قدرت آن در طی زمان و یا حتی سوختن مواجه شوید.

سبک و جمع و جور بودن جارو شارژی

وزن جارو شارژی یک عامل مهم در انتخاب آن است. زیرا راحتی استفاده از آن، در گرو سبک بودن و حمل و جابجایی سریع است. علاوه براین ابعاد جارو باید به گونه ای باشد که برای نگهداری فضای زیادی در منزل اشغال نشود و در موقع نیاز به سرعت قابل استفاده باشد. جاروهای سبک و کوچک قابلیت مانور بیشتری برای فضاهایی که دسترسی به آن ها سخت تر است به شما می دهد. کنج دیوارها و سقف ها، روی پله ها و … از این موارد هستندکه با جارو شارژی به راحتی می توانید آن ها را تمیز کنید. بنابراین هنگامی که به دنبال بهترین مارک جارو شارژی هستید باید به ویژگی های فیزیکی مثل وزن، ابعاد و اندازه های جارو نیز دقت کنید.

توجه به اندازه مخزن دستگاه

توجه به اندازه مخزن دستگاه
توجه به اندازه مخزن دستگاه

باید توجه کنید که مخزن جارو شارژی ها نسبتا کوچک بوده و ظرفیت محدودی دارد لذا باید به طور مرتب تخلیه شده و فیلترهای آن تمیز و یا در صورتی که ممکن است شستشو شوند. به همین دلیل است که برای کاربردهایی که نظافت سطح وسیعی مانند کل خانه مورد نظر است بهتر است به جای جارو شارژیی از جاروبرقی استفاده گردد. در انتخاب مدل جارو شارژی به اندازه و ظرفیت حجم مخزن و همین طور راحتی باز و بسته کردن و تخلیه آن دقت کنید.

قدرت و توان دستگاه

قدرت و توان دستگاه کارایی موتور و میزان مکش جارو شارژی را تعیین می کند. از طرف دیگر این موضوع روی زمانی که باتری شارژ شده یا تخلیه می گردد نیز تاثیر گذار است.  برای ایجاد توان بالاتر در جاروها باید از باتری های قوی تری استفاده کرد.

امکان کنترل و تنظیم مکش دستگاه

امکان کنترل و تنظیم مکش دستگاه
امکان کنترل و تنظیم مکش دستگاه

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید جارو شارژی باید مد نظر قرار هید این است که مدلی که انتخاب می کنید دارای امکان کنترل و تنظیم قدرت مکش بوده تا برحسب شرایط استفاده بتوان آن را تغییر داده و ضمن صرفه جویی در مصرف شارژ باتری، نظافت موثری انجام داد.

توجه به کیفیت ساخت و بدنه دستگاه

با توجه به این که جاروهای شارژی قرار است به طور متعدد مورد استفاده قرار بگیرند بنابراین لازم است تا کیفیت بدنه بالایی داشته باشند تا در هنگام ضربات احتمالی که هنگام کار ممکن است پیش بیاید به اندازه کافی مقاومت داشته باشند و به راحتی ترک نخورده و نشکنند. این موضوع به ویژه برای مخزن بسیار اهمیت دارد که باید جنس مقاومی داشته باشد تا در هنگام تخیله و نصب مجدد دچار آسیب نگردد.

آیا جارو شارژی جایگزینی برای جاروبرقی محسوب می گردد؟

آیا جارو شارژی جایگزینی برای جاروبرقی محسوب می گردد؟
آیا جارو شارژی جایگزینی برای جاروبرقی محسوب می گردد؟

انتظار نمی رود که جارو شارژی به عنوان یک جایگزین برای جاروبرقی های استاندارد استفاده شوند اما در برخی کاربرد ها جاروهای شارژی می توانند موثرتر عمل کنند.  با استفاده از این جارو ها می توانید بدون نگرانی از سیم و حمل مخزن جارو را به راحتی به هرجایی که می خواهید منتقل کرده و خرده ریزه ها و گرد و غبار ها را با آن ها تمیز کنید. بسیاری از افراد برای مرتب شدن سریع منزل خود ترجیح می دهند از جاروشارژی های دستی و یا ایستاده کمک بگیرند، به جای اینکه از جارو برقی معمولی استفاده کنند. زیرا این جارو ها با باتری کار می کنند و برای تمیز کردن سریع در مناطق پر رفت و آمد بسیار مناسب هستند. در انتخاب بهترین مارک جارو شارژی باید توجه کنید که هرچه قدرت و ویژگی های بیشتری در یک مدل قرار داشته باشد، قیمت بالاتر خواهد رفت.

ویژگی های جارو شارژی های برند فیلیپس

جارو شارژی فیلیپس بدون شک یکی از بهترین برند ها برای خرید این وسیله به شمار می رود. جارو شارژی های فیلیپس با ایجاد جریان هوایی فوق العاده بهترین عملکرد مکشی  با قدرت بیشتر و طولانی مدتتر را فراهم می کنند. این برند دارای سیستم شارژ مغناطیسی بوده که سبب می شود اتصال کابل شارژ به دستگاه به صورت مغناطیس انجام گردد که بسیار سریعتر و راحتتر خواهد بود. نازل جارو ها می تواند ساکشنی در ۳۶۰ درجه انجام داده و به این ترتیب هرگونه ذره و گرد و غباری را که در هر جهتی قرار گرفته باشد به خوبی و به طور کامل جمع آوری کند. علاوه بر این به دلیل اینکه در برخی مدل ها لامپ های LED روی نازل طراحی شده است برای نظافت زیر مبلمان یا هرجایی که نیاز به ایجاد یک روشنایی اضافه برای دید بهتر و تمیز کردن آسان تر وجود دارد مناسب است.

ویژگی های جارو شارژی های برند بوش

ویژگی های جارو شارژی های برند بوش
ویژگی های جارو شارژی های برند بوش

جارو شارژی بوش نیز یک جارو شارژی بسیار با کیفیت است که ارزش هزینه ای که می کنید را حتما خواهد داشت. این جارو شارژی به بهترین شکل ممکن، همه چیز را از روی کف، کاشی یا فرش جمع کرده و دارای اتصالاتی برای قسمت های مختلف و گوشه ها است که کاربرد ان را راحت تر و موثرتر می کند.  تخلیه، پاک کردن و تمیز کردن فیلترها پس از استفاده از جاروهای این برند بسیار آسان است. دوام باتری آن بسیار بالا است و تا حدود یک ساعت در مدل های مختلف نیز می رسد و موجب می شود به راحتی بتوانید قبل از اتمام باتری، درصد قابل توجهی از تمیز کردن مناطق مورد نظر خود را انجام دهید.

ویژگی های جارو شارژی های برند تفال

جاروشارژی تفال نیز یکی از برندهای محبوب در سرتاسر جهان و به ویژه در ایران است. این برند نیز مشابه با برندهای مطرح دیگر، ویژگی های منحصر به فردی را در مدل های مختلف جارو شارژی به مشتریان خود ارائه داده که آن را قابل رقابت با سایر برندهای موجود مثل بوش و فیلیپس کرده است. یکی از ویژگی هایی که در مدل های مختلف آن وجود دارد مکش بسیار قوی است که موجب می شود نظافت در سطح عمیق تری انجام گردد. علاوه بر این ارگونومی فوق العاده ای در طراحی های خود دارد.

جارو شارژی های رباتی

جارو شارژی های رباتی نیز از جمله مدل های جارو شارژی هستند که با پیشرفت فناوری تولید شده اند و با استقبال مشتریان مواجه شده و در حال گسترش هستند. از جمله مزایای استفاده از این جارو شارژی ها این است که در کمال آرامش نظافت و تمیز کاری را انجام داده و نیاز به یک نیروی انسانی برای کار با آن وجود ندارد اگرچه بسیاری از مدل های آن را می توان از طریق برنامه های تلفن های هوشمند تنظیم و کنترل کرد.  البته باید توجه کنید این ربات ها بیشتر برای مناطقی که کف مسطح و یکنواختی از نظر پوشش دارند مناسب هستند. بهترین مارک جارو شارژی در مدل های رباتی می تواند نیاز شما برای نظافت اتاق های بزرگ را به خوبی برآورده کند.

منابع:which ،philips

One thought on “کدام مارک جاروشارژی خوب است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.