بهترین مدل‌های چای ساز برقی ۲۰۲۲

بهترین مدل‌های چای ساز برقی 2022

چای‌ساز یکی از مهم‌ترین وسیله برقی در آشپزخانه‌های ایرانی است بنابراین انتخاب بهترین چای‌ساز اهمیت زیادی دارد زیرا کیفیت خوب یک چای‌ساز نشانه دوام آن است. خوشبختانه با ورود چای‌سازهای برقی تهیه چای به یک کار ساده تبدیل شده است زیرا دیگر نیاز نیست مدت‌ها صبر کنید تا آب چای جوش شود و بعد چای را دم کنید. اگر قصد خرید یک چای‌ساز برقی باکیفیت را دارید و نمی‌دانید از میان تنوع مدل‌ها کدام را انتخاب کنید تا انتهای مطلب را با ما همراه باشید تا بهترین چای ساز برقی را به شما معرفی کنیم.

انواع چای سازهای برقی

چای‌سازهای برقی به انواع استند‌دار، دم آور و بدون قوری دسته بندی می‌شوند. طراحی چای‌سازهای دم آور به این صورت است که قوری روی کتری قرار می‌گیرد و بسیار کم جاست و چای را با کیفیت مطلوبی دم می‌کند. مدل‌های استند ابعاد بزرگ‌تری دارند و قابلیت‌های بیشتری برای تهیه یک چای باکیفیت در اختیار کاربر قرار می‌دهند.  انتخاب چای‌سازها به نوع کاربرد شما بستگی دارد. اگر دنبال چای‌ساز تمام‌اتوماتیک هستید به مشخصاتی مثل دما، زمان دم کردن، تایمر جداگانه برای هشدار زمان جوش‌آوری آب توجه کنید.

نکات ضروری قبل از خرید چای‌ساز مناسب

نکات ضروری قبل از خرید چای‌ساز مناسب
نکات ضروری قبل از خرید چای‌ساز مناسب

قبل از خرید یک چای ساز باکیفیت باید به جنس بدنه چای ساز دقت کنید که از چه موادی ساخته شده است. دستگاه‌های سربی حاوی مواد مضر برای سلامتی هستند. حتما سعی کنید از دستگاهی استفاده کنید که حاوی فولاد ضد زنگ باشد. زیرا هم سالم‌تر است و از طرف دیگر استحکام بیشتری نسبت به جنس‌های دیگر دارد. برای خانواده های پرجمعیت بهترین گزینه قوری های بزرگ است تا بتوانید مقدار بیشتری چای را آماده کنید. همچنین تنظیمات گرمایشی نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. یک چای ساز خوب باید دما را با یک دمای مشخص حفظ کند.  سیستم قطع کن خودکار و قابلیت هایی شامل صافی کتری و قوری، نمایشگر میزان آب، توان مصرفی، دسته راحت از ویژگی های مهم چای ساز است که باید مد نظر قرار دهید. در ادامه لیستی به بهترین چای ساز برقی بازار اشاره خواهیم کرد.

  1. چای ساز تفال مدل BJ551B10

این دستگاه یکی از چای‌سازهای باکیفیت تفال است که چای را در دمای مناسب آماده می‌کند و دارای ۸ سیستم تنظیم دماست. اگر خانواده پرجمعیتی دارید، ظرفیت ۱.۵ لیتری آن برای تهیه چای یک خانواده ایده‌آل است. مهم‌تر از همه این ویژگی‌ها اینکه برای افرادی که در طول روز چای زیاد می نوشند گزینه مناسبی است زیرا  با استفاده از چای ساز تفال مدل Bj551B10 می‌توانید چای را همیشه گرم بنوشید. غیر از مزیت‌هایی که دارد، بدنه شیشه‌ای مقاوم این دستگاه، دما را درجه بالا نگه می‌دارد. همچنین  پایه چرخشی ۳۶۰ درجه آن باعث نگه داشتن و ثابت ماندن چای ساز می‌شود. این چای ساز چای را با قابلیت‌های پیشرفته با بهترین کیفیت دم می‌کند.

  1. چای ساز بوش مدل TTA5603

چای ساز بوش مدل TTA5603 چای را با کیفیت مطلوب آماده می‌کند. بدنه دستگاه از جنس فولاد ضد زنگ و مستحکم است. کتری آن با ظرفیت ۱.۷ لیتر و قوری با ظرفیت ۰.۸۰ لیتر است و با قدرت ۱۸۰۰ وات چای را در کوتاه ترین زمان دم می‌کند و این قابلیت را دارد که گرمای آب کتری را تا مدتی محفوظ نگه دارد. از طرفی به یک فیلتر ضد رسوب قابل تعویض از جنس استیل ضد زنگ مجهز است.  طراحی این چای ساز به صورت کتری و قوری روی هم است که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و ایده آل برای آَشپزخانه های کوچک به شمار می‌آیند. این چای ساز به یک پایه ۳۶۰ درجه مجهز است بنابراین در هر کجا به راحتی قرار می‌گیرد.

  1. چای ساز فلر مدل TS070

3.چای ساز فلر مدل TS070
۳.چای ساز فلر مدل TS070

این مدل چای ساز فلر یکی از مدل‌های پرطرفدار در بازار است. ظرفیت کتری ۲.۵ لیتر و  قوری کمتر از ۱ لیتر است. جنس قوری از پیرکس ساخته است که استحکام زیادی دربرابر حرارت زیاد دارد. این چای ساز  با توان ۱۸۰۰ وات کار می کند و این قابلیت را دارد که چای را با سرعت بالا دم  کند و اصلا نیاز نیست زمان زیادی صبر کنید تا آب کتری جوش شود زیرا این چای‌ساز آب را در یک چشم به هم زدن جوش می‌آورد و بعد از آن دستگاه به طور خودکار از حالت جوش به حالت گرم نگه دارنده تغییر می‌کند. ویژگی دیگری که این چای ساز دارد، سیستم نگه داشتن حرارت چای است. هر وقت اراده کنید می توانید چای داغ بنوشید.

  1. چای ساز تفال مدل Bj2011841

این چای ساز تفال از جنس پلاستیک ساخته شده است و مدل آن به صورت کتری و قوری روی هم قرار می گیرد. کتری ۱.۹ لیتر و از جنس پلاستیک است  و قوری ۰.۹ لیتر گنجایش دارد. جنس قوری پیرکس است که دوام زیادی در برابر حرارت دارد. توان مصرفی این چای ساز ۱۵۰۰ وات است و مانند مدل‌های دیگر دارای سیستم گرم نگهدارنده است. چای ساز تفال مدل Bj201841 به یک پایه چرخشی ۳۶۰ درجه مجهز است که به هر سمتی قابل چرخش است.

  1. چای ساز فیلیپس مدل HD7301

چای ساز فیلیپس مدل HD7301 از مدل‌های باکیفیت شرکت فیلپس است که در این لیست قرار می گیرد. قوری از جنس شیشه پیرکس و نشکن است و کتری این دستگاه گنجایش ۱.۹ لیتری دارد و به شما این امکان را می‌دهد که چای را برای تمام اعضای خانواده خود آماده کنید. چای‌ساز فیلپس دارای یک توری تفاله گیر بزرگ است که حجم زیادی از تفاله را در خود جای می‌دهد. از ویژگی‌های دیگر این چای‌ساز توان ۱۷۰۰ وات است که آب را در مدت زمان کوتاهی گرم می‌کند و سیستم گرم نگهدارنده خودکار چای ساز، گرمای چای را در دمای مناسبی حفظ می‌کند.

  1. چای ساز کوپکس مدل MTC-6650

این چای ساز جزو باکیفیت‌ترین دستگاه‌های چای‌ساز در بازار به شمار می‌رود و  برخلاف مدل‌های دیگر به صورت استند طراحی شده است.  طراحی این چای‌ساز به صورت کتری و قوری کنار هم قرار است. کتری از جنس فولاد ضد زنگ و قوری شیشه نشکن ساخته شده است. ظرفیت قوری ۱.۵ لیتر و کتری ۲ لیتر است که قابلیت تهیه چای برای  جمعیت نسبتا زیاد را دارد. توان مصرفی این دستگاه ۲۰۰۰ وات است بنابراین آب با سرعت بالا جوش می‌آید. از دیگر ویژگی‌های کاربردی این دستگاه فیلتر ضد زنگ است که دوام آن را تضمین می‌کند و با سیستم گرم نگهدارنده می‌توانید چای داغ و لب سوز را با دمای مورد نظرتان نوش جان کنید.

  1. چای ساز فلر مدل TS117

7.چای ساز فلر مدل TS117
۷.چای ساز فلر مدل TS117

این چای ساز فلر به صورت قوری روی کتری طراحی شده است که فضای کمی را اشغال می‌کند و در هر جایی قرار می‌گیرد. جنس قوری از شیشه مقاوم به گنجایش ۱ لیتر است و کتری تا ۲ لیتر حجم دارد. همچنین به یک تفاله‌گیر چای مجهز است که تفاله‌ها را جمع آوری می‌کند. توان مصرفی ۲۰۰۰ وات این چای ساز  ضامن سرعت دم‌آوری آن است. بنابراین در صورتی که عجله دارید با این دستگاه، چای در مدت زمان کوتاهی آماده می شود.  این چای ساز دارای سیستم گرم نگهدارنده خودکار است که بعد از جوش آمدن آب به صورت خودکار به حالت گرم نگه دارنده تغییر حالت می‌دهد. نکته قابل توجه درباره این چای ساز صفحه نمایشگر دیجیتالی تنظیم دماست که به راحتی می‌توانید دما را به دلخواه تغییر دهید.

کدام مدل و برند چای ساز برقی بهترین انتخاب است؟

در این مقاله به لیستی از بهترین چای‌ساز برقی در بازار اشاره کردیم و نکات ضروری برای خرید یک چای ساز باکیفیت را توضیح دادیم. این لیست بهترین برندها و مدل‌های چای ساز هستند. اگر قصد خرید یک چای ساز با کیفیت را دارید می‌توانید از بین این لیست، ویژگی‌ها و قابلیت‌های چای‌سازها را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید تا در نهایت براساس اولویت و نیازتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.