آموزش پخت کیک در پلوپز

آموزش پخت کیک در پلوپز

 

اگر هوس کیک کرده اید بهتر است تنظیمات پلوپز خود را یک بار دیگر مرور کنید. تعجب نکنید شما می توانید به جای فر با استفاده از پلوپز کیک درست کنید. اگرچه بسیاری از افراد به همان روش معمول ترجیح می دهند کیک را در فر درست کنند، اما با گسترش اجاق گازهای صفحه ای در بسیاری از خانه ها ممکن است فر یا آون برای همه در دسترس نباشد. یکی از لوازم برقی آشپزخانه که می توانید برای تهیه یک کیک خوشمزه با بافتی عالی از آن استفاده کنید، پلوپز است. استفاده از پلوپز نه تنها در زمان و مصرف انرژی صرفه جویی می کند، بلکه روشی بسیار کارآمدتر از استفاده از اجاق گاز برای آشپزی است. اگر علاقمند هستید در این مورد بیشتر بدانید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با آموزش پخت کیک در پلوپز آشنا شویم.

پلوپزهای همه کاره

پلوپزها به معنای واقعی همه کاره هستند. به جز برنج، شما می توانید برای پخت بسیاری از غذاها از آن استفاده کنید. از ماکارونی گرفته تا سوپ و بخارپز کردن سبزیجات. ما در این مقاله قصد داریم آموزش پخت کیک در پلوپز را مرور کنیم. اگرچه ممکن است بافت کیک برای برخی افراد دقیقاً مشابه آنچه در فر درست می کنید نباشد، اما به طرز شگفت آوری مرطوب بوده و بافت خوبی خواهد داشت. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام پخت و پز با پلوپز خود به آن توجه کنید. برای دیدن انواع مدل های پلوپز می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت مراجعه نمایید.

تنظیمات پلوپز

تنظیمات پلوپز

اولین کار برای شروع آموزش پخت کیک در پلوپز بررسی تنظیمات دستگاه است. زمان پخت بستگی به نوع پلوپز دارد. برخی از پلوپز های پیشرفته دارای ویژگی پخت هستند، اما برخی از آنها نه. بنابراین توصیه می شود به دنبال ویژگی های پلوپز باشید. اگر نمی خواهید خمیر را خودتان درست کنید، می توانید با خمیر آماده بروید. در این مقاله دستور پخت کیک با دو نوع تهیه خمیر از ابتدا و یا با استفاده از پودر کیک اراده شده است.  توجه داشته باشید که زمان پخت بستگی به پلوپز شخصی شما دارد. بسته به مدل پلوپز، ممکن است مجبور شوید تنظیمات پخت را برای کیک یکی دوبار بیشتر تکرار کنید. برخی از پلوپز ها مثل اکثر مدل های پلوپز فیلیپس دارای حالت کیک هستند که کار را آسان تر می کند.

تنظیمات دسر

علاوه بر کیک و انواع غذاهایی که نام برده شد از پلوپز برای تهیه دسر نیز می توان استفاده کرد. با دارا بودن تنظیمات متنوع، از پخت آهسته گرفته تا پخت همزمان، این مولتی پزها لوازم کوچک آشپزخانه ای هستند که زمان آشپزی را برای شما کوتاه می کنند. برای مثال برخی مدل های پلوپز تفال دارای تنظیمات دسر هستند که برای کیک نیز باید از همین تنظیمات استفاده کرد. معمولا زمان پیش آماده سازی ۲۵ تا ۳۰ دقیقه و زمان پخت کامل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در نظر گرفته می شود.

پخت کیک با استفاده از مخلوط کیک آماده

پخت کیک با استفاده از مخلوط کیک آماده

در صورتی که شما تمایل دارید از پودر کیک آماده برای تهیه کیک استفاده کنید، آموزش پخت کیک در پلوپز به این شرح خواهد بود:

مواد اولیه مورد نیاز:

  • مخلوط کیک با طعم مورد علاقه شما
  • ۲-۳ تخم مرغ (اگر روی بسته کیک ذکر شده باشد)
  • همچنین می توان از روغن خوراکی یا کره استفاده کرد.

روش تهیه کیک آماده

تمام مواد را همانطور که روی مخلوط کیک توضیح داده شده مخلوط کنید. خمیر را داخل قابلمه پلوپز بریزید. اگر قابلمه نچسب دارید، نیازی به چرب کردن قابلمه قبل از ریختن خمیر نیست، در غیر این صورت این کار را انجام دهید. اگر یک پلوپز پیشرفته دارید، به دنبال تنظیمات باشید و اگر نه، آن را روشن کنید. بعد از خاموش شدن خودکار کیک را با خلال دندان چک کنید تا ببینید که آیا کیک آماده شده است یا خیر.

پخت کیک شکلاتی در پلوپز

پخت کیک شکلاتی در پلوپز

در این بخش از آموزش پخت کیک در پلوپز، می خواهیم روش تهیه کیک شکلاتی را یاد بگیریم. مواد اولیه مورد نیاز عبارتند از:

  • ۲ پیمانه آرد الک شده
  • ۱ و نیم پیمانه پودر قند
  • کره ۲۵۰ گرم
  • ۳ عدد تخم مرغ
  • ۱ قاشق چایخوری اسانس وانیل
  • ۱ پیمانه پودر کاکائو
  • بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  • ۱ و نیم پیمانه شیر
  • کمی نمک

روش تهیه کیک شکلاتی در پلوپز

در یک ظرف مناسب، آرد الک شده، پودر کاکائو، بکینگ پودر و نمک را ریخته و خوب مخلوط کنید. شکر را نیز در ظرف دیگری بریزید. کره را گرم کنید و به شکر اضافه کنید و با همزن بزنید. در ظرف دیگری تخم مرغ ها را کاملاً هم بزنید تا یکدست شوند. مخلوط کره و شکر را به تخم مرغ ها اضافه کرده و همزدن را ادامه دهید. پس از آن مخلوط حاصل را به ظرف اول که حاوی آرد بود اضافه کنید. اسانس وانیل و شیر را اضافه کنید و مخلوط کنید تا یک خمیر با قوام و یکنواخت به دست آورید. مایه کیک آماده است. کناره ها و قسمت پایین قابلمه پلوپز را با روغن یا کره چرب کنید و مایه را داخل آن بریزید. (اگر قابلمه نچسب دارید، این مرحله قابل چشم پوشی است). پلوپز را روشن کنید و منتظر یک کیک شکلاتی خوشمزه باشید.

پخت کیک اسفنجی

پخت کیک اسفنجی

درست کردن کیک یکی از چیزهایی است که در دنیای آشپزی احساس خوبی دارد به ویژه کیک اسفنجی، زیرا این امکان را به شما می دهد که به هر شکل که دوست دارید آن را تزئین کنید. می توانید از خامه شکل گرفته، خمیر فوندانت و یا حتی ترکیبی از میوه ها برای تزئین آن استفاده کنید. کیک اسفنجی، بافت پر و لطیفی دارد. دلیل ایجاداین بافت، این است که تخم مرغ و شکر با هم زده می شوند و  با حباب های ریز هوا آغشته می گردند. اگر فکر کردید که برای پخت این کیک اسفنجی باید فر را روشن کنید، صبر کنید. زیرا به جای فر می خواهیم آموزش پخت کیک در پلوپز را دنبال کنیم. مواد اولیه مورد نیاز:

  • ۴ تخم مرغ
  • ۵ پیمانه شکر
  • ۴۲ پیمانه آرد کیک الک شده
  • ۲۰۰ گرم کره بدون نمک

روش تهیه کیک اسفنجی

تخم مرغ ها را به دمای اتاق برسانید. آرد کیک را الک و کره را آب کنید. تخم مرغ و شکر را در ظرفی بریزید و کمی مخلوط کنید. ظرف مواد را در آب داغ با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و مواد را مخلوط کنید تا شکر کاملا حل شود. سپس ظرف را از آب داغ خارج کنید. با سرعت بالا با همزن دستی بزنید تا خمیر غلیظ و سفید گردد. ۱ دقیقه نیز با سرعت کم هم بزنید تا خمیر پف کند. پس از آن آرد کیک و سپس کره را اضافه کرده و خوب هم بزنید. داخل قابلمه پلوپز را با کمی کره چرب کرده و خمیر را بریزید. چند بار قابلمه را به آرامی روی پیشخوان بزنید تا هوای خمیر خارج شود. قابلمه را در پلوپز قرار دهید. منوی [کیک] را انتخاب کنید و برای ۳۵ دقیقه تنظیم کنید. کلید [شروع] را فشار دهید.

پخت کیک توت فرنگی

پخت کیک توت فرنگی

برای تهیه این کیک نیز می توانید از پودر کیک آماده با طعم توت فرنگی استفاده کنید و کیک را بسته به سلیقه با خامه شکل گرفته و توت فرنگی تزئین کنید. مقدار تخم مرغ، آب و روغن بستگی به ترکیب کیک شما دارد، بنابراین دستورالعمل ها را مطابق با آن دنبال کنید. برای طعم بهتر کیک، می توانید از کره استفاده کنید.

روش تهیه کیک توت فرنگی در پلوپز

همه مواد را در یک کاسه بزرگ بریزید و با همزن برقی یا همزن دستی مخلوط کنید. معمولا استفاده از همزن برقی برای مخلوط کردن کیک سریع تر و آسان تر است. توجه داشته باشید که بیش از حد مواد را هم نزنید زیرا باعث سفت شدن بافت کیک می شود. مایه کیک را داخل پلوپز بریزید و کلید پلوپز خود را روشن کنید. استفاده از لوازم برقی آشپزخانه برای کاربردهای غیر معمول بسیار متداول شده است و موجب می شود که از لوازم برقی به صورت کارآمدتری استفاده شود. برای مثال با استفاده از ساندویچ ساز نیز می توان شیرینی های خوشمزه و لذیذی درست کرد. برای آشنایی بیشتر در این زمینه می توانید به مطلب مربوط به طرز تهیه شیرینی با ساندویچ ساز مراجعه نمایید.

دستور تهیه تاپینگ شکلاتی یا گاناش

پس از این که با آموزش پخت کیک در پلوپز به خوبی آشنا شدید می توانید برای تزئین کیک خود تاپینگ شکلاتی یا گاناش تهیه کنید. مواد اولیه مورد نیاز برای این کار عبارتند از:

  • شکلات ۵۰۰ گرمی (شکلات تلخ هم قابل استفاده است)
  • ۵۰ گرم کره بدون نمک
  • یک فنجان خامه فرم گرفته

روش تهیه

  • یک کاسه شیشه ای بردارید و تکه های شکلات را به آن اضافه کنید.
  • شکلات را به روش بن ماری آب کنید.
  • وقتی شکلات ذوب شد خامه و کره بدون نمک را اضافه کنید.
  • مخلوط را خوب هم بزنید تا کاملا یک دست شود.
  • گاناش تهیه شده را روی کیک را بریزید و بگذارید خنک شود.

کلام پایانی

پلوپز پخت حیرت انگیزی را انجام می دهد، مخصوصاً برای افرادی که به دستگاه های آماده سازی قابل اعتماد در آشپزخانه خود نیاز دارند. پلوپز برقی می تواند برای تهیه کیک مورد استفاده قرار بگیرد اما لازم است هنگام خرید به تنظیمات، ظرفیت و امکانات مختلف پلوپزها توجه کنید. برای این کار زمان بگذارید و مدل های متنوع از برندهای معتبر را بررسی کنید. برای این کار می توانید از وب سایت فروشگاه منزل مارکت کمک بگیرید.

 

منابع: hiroasiankitchen ، tiger-corporation-us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.